کلمه CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان ، مخفف مشتری (Customer)، روابط (Relationship) و مدیریت (Management) است.در اینجا منظور از مشتری، مصرفکننده نهایی است که در روابط ارزشآفرین، نقش حمایتکننده را دارد. مدیریت، خلاقیت و هدایت (رهبری) یک فرآیند کسبوکار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب یک سازمان است
ظاهراً اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتریان از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج درادبیات مدیریت و بازاریابی رایج شد
بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی اطلاعات، CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را مجموعه نرم افزارها یا خدماتی میدانند که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک می کند؛
بخش دیگری از فعالان حوزه مدیــریـــت، تاکید دارند که CRM نگرشی با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان است.
افزایش درآمد حاصله از فروش
افزایش میزان موفقیت در روابط با مشتریان
صرفـهجـویی در هزینههای اداری و بازاریابی و فروش
افـــزایـــش مــیــــزان رضــایــت مشتریان
افــزایــــش ســـود
هدف اصلی در crm ، مدیریت بر روابط با مشتریان است.اینگونه بگوییم که داشتن محصولات متمایز و منطبق با نیازهای مشتری، یکی از شروط لازم برای مدیریت بر روابط با مشتریان است، ولی وماً شرط کافی برای کسب و تداوم وفاداری مشتری نیست. شرط اصلی داشتن روابط مانــــدگــار با مشتری است.
برای مدیریت کسب و کار هایتان ، پیشنهاد میکنیم مقاله ۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک را بخوانید.
مدیریت ارتباط با مشتریان
هر چه مشتری فرصت بیشتری برای انجام کسب و کار با شرکت شما داشته باشد، احتمال موفقیت شرکت بیشتر است. یکی از راههای دستیابی به این هدف گشودن کانالهای فروش مستقیم، فروش آنلاین و استفاده از عاملهای فروش و غیره است. هر چند با افزوده شدن بر تعداد کانالها، مدیریت ارتباط با مشتری نیز سختتر میشود.
ادامه این مقاله:
https://www.amin-inst.ac.ir/customer-relationship-management/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مشاهده مقالات بیشتر
میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟
درباره این سایت